Skuteczny model zmiany do wykorzystania przez coachów

Dobrze rozumiejąc czym są modele zmiany, coachowie mogą pomóc klientom przeprowadzić do końca każdą pożądaną zmianę. Proces będzie podobny niezależnie od tego, czy chodzi o zmianę zachowania z powodów zdrowotnych, czy o nabycie nowej umiejętności lub wyrobienie nowego nawyku. Model transteoretyczny Jamesa Prochaski ma bezpośredni związek z coachingiem i zasługuje na uwagę każdego dobrego coacha!

Jako dobry coach korzystaj ze skutecznych modeli zmian, np. z modelu transteoretycznego Prochaski.

Moja wizja w coachingu czyli jak być bardzo dobrym coachem

Chcę być coachem, który wystartuje! Mam sprecyzowane plany, wizję oraz wiarę w siebie! Nie boję się, że moje marzenia się ziszczą. Osób, które kończą coachingowe szkoły jest wiele. Tych, którzy zostają akredytowanymi coachami ICF lub IC - znacznie mniej. Tych, którzy zostają prawdziwymi, 100% "coachami coachami" na palcach można policzyć... Co się dzieje z resztą? Nie czują się wystarczająco mocni w coachingu?

Jak mogę być bardzo dobrym coachem. Mariusz Dłużak

Wyznaczanie celu SMART w coachingu

Kiedy wyznaczysz sobie cel, który możesz opisać jako wyzwanie albo kiedy już próbowałeś, ale cel leżał poza Twoim zasięgiem - warto abyś sprawdził czy możesz go osiągnąć stosując metodę S.M.A.R.T. Jest to popularne narzędzie coachingowe, dzięki któremu dowiesz się czy Twój zamiar jest: specyficzny, mierzalny, ambitny, realistyczny oraz terminowy. Skorzystaj z listy pytań, które podaję przy każdym kroku.

Metoda i pytania do wyznaczania celów SMART, które stosuje coaching.

Coachingowy model zmiany z zastosowaniem NLP

Coach w pracy z ograniczającymi przekonaniami może korzystać z wielu technik i narzędzi. Uważam, że sięgnięcie do zasobów programowania neurolingwistycznego pomaga w określeniu stanu bieżącego coachee, stanu pożądanego oraz zidentyfikowaniu wszelkich zakłóceń i "wewnętrznych terrorystów", na które przyjdzie nam się natknąć po drodze.

Jak coach stosując zasady programowania neurolingwistycznego zmiana przekonania klienta?